Mind-Body Therapie

Geest en lichaam zijn één. Vaak zien we ze echter als twee afzonderlijke entiteiten. We zijn geleidelijk aan gedissocieerd geraakt, van ons lichaam, van onze dierbaren en onze leeftijdsgenoten, van de natuur en onze omgeving. Als gevolg daarvan hebben we de harmonie verloren, de subtiele dans die al het leven in evenwicht houdt. We zijn onze verbinding kwijt.

Meditate at the beach

Wat?

Het herstellen van de verbinding tussen lichaam en geest, van de verbinding met jezelf, is het doel van deze sessies. Hierbij maken we gebruik van de recente wetenschappelijke inzichten op het gebied van Mind-Body Geneeskunde. Mind-Body Geneeskunde maakt gebruik van veel verschillende technieken, waardoor we de geselecteerde technieken kunnen aanpassen, zoals meditatie-oefeningen, visualisatie, yoga, expressie-oefeningen en nog veel meer. Elke techniek is op zijn eigen manier gericht op het verminderen van stress en het vergroten van je gevoel van verbondenheid. Deze technieken zijn ontworpen om het evenwicht in geest, lichaam en emoties terug te brengen, en worden altijd geselecteerd op basis van uw persoonlijkheid en uw behoeften

Daarnaast zullen we ons concentreren op het onderwijzen van verschillende aspecten van de verbinding tussen geest en lichaam, omdat met begrip bewustzijn komt, wat vaak de eerste stap naar verandering kan zijn.

Scattered Pills
Stressed Woman
Therapy

Stress

Vaak, wanneer we de signalen van ons lichaam opmerken, zijn andere subtiele signalen al genegeerd. Deze signalen kunnen te maken hebben met lichamelijk welbevinden, met emoties, of worden veroorzaakt door onze gedachten. Als u deze signalen uit gewoonte negeert, leidt dit uiteindelijk tot stress, lichamelijke symptomen en ziekte.

Stress wordt vaak genegeerd en onderzoek heeft aangetoond dat chronische stress ontstekingen veroorzaakt. Ontsteking is op zijn beurt de wortel van bijna alle ziekten. Als zodanig is bewezen dat stress meer dan 90% van de symptomen en ziekten veroorzaakt of verergert die de reden zijn voor een medisch consult.

Zen

Wat kan je verwachten?

• Uw verwachtingen verkennen, uw behoeften identificeren

• De verbinding tussen geest en lichaam ontdekken en de implicaties ervan (hoe ermee te werken, in plaats van ertegen)